Általános Üzleti Feltételek a GLS CsomagPont ügyfeleire vonatkozóan

Jelen Általános Üzleti Feltételek alapját a Magyar Általános Szállítmányozási Feltételek (MÁSZF), valamint a CMR (Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road, Geneva, 1956. május és 1978. július 15-i jegyzőkönyv, Genf), a Montreali Egyezmény, és a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX törvény (a továbbiakban Postatv.), illetve a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy a feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012 (XII.4.) Korm. rendelet képezik. A postatörvény hatálya alá tartozó szolgáltatások esetében a felügyeleti hatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (1133 Budapest Visegrádi u. 106. levelezési cím: Bp.1376 Pf. 997 T. + 36 1 468-0500 F: 468-0680 e-mail: info@nmhh.hu)

1. Bevezetés

A GLS kizárólag bérmentesített csomagokat továbbít, azaz a Feladó fizeti minden esetben a szolgáltatás díjait.
A GLS terméke közvetített szolgáltatást (alvállalkozói teljesítményt) tartalmaz, a GLS technológia azonban a csomagok nyomon követhetőségét a teljes folyamatban biztosítja.

2. Hatály

A jelen üzleti feltételek a GLS Hungary összes tevékenységére vonatkoznak, különösen csomagok feladására, kezelésére, átrakására, tárolására valamint csomagszállítási szolgáltatás teljesítésére Magyarországon belül, valamint nemzetközi szinten, függetlenül attól, hogy a GLS Hungary a szolgáltatást maga nyújtja, vagy harmadik személlyel végezteti.

3. A szolgáltatás terjedelme és akadályai

3.1. A GLS Hungary szállítmányozóként olyan szállítási szolgáltatásokat nyújt, amelyeket önálló fuvarozók illetve a GLS CsomagPontot üzemeltető szerződött partnerek hajtanak végre. A gazdaságos és gyors szállítást a GLS szabályozott folyamatokkal éri el: a csomagok szállítása gyűjtőrakományként történik, a szortírozás depókban, valamint az átrakási helyeken automata szállítószalagok segítségével valósul meg. A csomagokat rendszeresen szkennelik, amikor áthalad valamely átrakási helyen, a kézbesítő depóba való beérkezéskor, amikor a kézbesítő gépkocsivezetők átveszik azokat a címzetthez történő kiszállításra, illetve amikor a GLS Automatába elhelyezésre, és onnan kivételre kerülnek. A rendszer rögzíti a dátumot és a pontos időpontot. További dokumentálásra nem kerül sor a csatla-kozási pontokon.
3.2. A GLS Hungary az árut (a csomag tartalmát) nem vizsgálja, és annak, illetve csomagolásának javításáért nem köteles intézkedéseket tenni.
3.3. A csomagok elhozatala a közvetlen szolgáltatást nyújtó alvállalkozók által, valamint a csomagok átvétele a GLS CsomagPont csomagfelvevő helyeken a GLS Hungary által készített átvételi bizonylatokon kerül nyugtázásra. A csomagok csomagszámainak, súlyának, címzettjeinek, tartalmának és értékének és egyéb feltételeknek az igazolását a GLS Hungary nem végzi.
3.4. A GLS CsomagPontban meghirdetett elszállítási időpontig feladott csomagokat a GLS Magyarországon és Szlovákiában általában a következő munkanapon házhoz, GLS CsomagPontba, vagy GLS Automatába szállítja. Egyéb export esetén a megadott átfutási idők tájékoztató jellegűek.
3.4.1. A GLS Hungary belföldi rendeltetésű csomagok esetén háromszor kísérli meg a kézbesí-tést, kivéve ha a feladó által megrendelt egyéb GLS Hungary szolgáltatás másképp nem rendelkezik. Export csomagok esetén a kézbesítés, a célországban üzemeltetett a címzett lakóhelyéhez közeli ParcelShopban is lehetséges a célországban érvényes GLS szabályozásoknak megfelelően, melyről a Feladó a www.gls-group.eu címen tájékozódhat.
3.4.2. A kézbesítés az üzleti átvevők esetében a postai érkeztetőben vagy az áruátvételnél történik.
3.4.3. A csomagok kiadása a címzett vagy más olyan személyek aláírása ellenében történik, akikről a körülmények szerint feltételezhető, hogy jogosultak a csomagok átvételére. Ide sorolandók mindenekelőtt a címzett helyiségeiben jelen lévő személyek és a meghatalmazással rendel-kezők. A csomagok kézbesítése felmentő hatállyal történik a címzett, a címzett szomszédjának vagy a címzett üzletében vagy lakásában jelen lévő személy aláírása ellenében, kivéve azt az esetet, ha indokolt kétségek merülnek fel a fenti személyek átvételi jogosultságát illetően.
3.4.4. A kiszállítás igazolásaként az átvevő által aláírt rollkarte-szelvény, vagy ennek az okmánynak a digitális másolata szolgál. Kivételt képez ez alól a GLS Automatán keresztül történő kézbesítés, lásd 3.4.7. pont.
3.4.5. Házhoz szállítás esetén amennyiben mindhárom kézbesítési kísérlet meghiúsul a csomagot a GLS a csomagcímkén megadott feladónak szállítja vissza. GLS CsomagPont és GLS Automata kézbesítés esetén, amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjá-ért, úgy az visszaszállításra kerül a csomagcímkén megadott feladónak, a 9.1. pontban részletesen szabályozottak alapján.
3.4.6. CashService, Utánvét beszedés a Feladó szabályszerű, írásos megbízása esetén történik. A GLS a beszedett utánvéteket a Feladó által a megbízáson megadott bankszámlaszámra utalja át. A GLS CsomagPont csak a hiánytalanul kitöltött utánvétbeszedési megbízást fogadhat el. A beszedett (elismervény ellenében kézbesítéskor átvett) utánvétekért a GLS Hungary teljes felelősséggel tartozik. Az utánvét beszedés elmaradása azonban nem hozza létre a GLS Hungary tartozását a Feladó felé, az összeggel az eredeti jogviszonyban, továbbra is a Címzett tartozik. A szokásos biztosítási feltételek a nem beszedett utánvét összegre nem nyújtanak fedezetet. Utánvét beszedésének elmaradása esetén a GLS az utánvét beszedés szolgáltatási díjáig tartozik felelősséggel, továbbá tartozik közreműködni az utólagos beszedésben. 
3.4.7. GLS Automatából történő kézbesítés csak abban az esetben történhet, ha a címzett erre vonatkozóan rendelkezik. A termék megrendelése során kifejezetten ezt a kézbesítési módot ren-deli meg, vagy a GLS FlexDeliveryService szolgáltatásának keretén belül ezt a kézbesítési opciót választja ki. A csomag GLS Automatába történő elhelyezésekor a címzett SMS-ben és/vagy emailen kap tájékoztatót a GLS Automata címéről, a csomagszámról és megkapja a felvételhez szükséges egyedi/egyszeri kódot. A csomagszám és a kód együttes birtokában tudja a címzett a GLS Automata ajtaját nyitni, csomagját felvenni. Utánvétes csomag esetén az utánvét megfizetése bankkártya terminálon keresztül lehetséges. Csak az utánvét összegének kifizetése esetén vehető fel a csomag. A sikeres csomagfelvételről és utánvét kifizetésről a címzett email visszaigazolást kap. 
3.4.8. A GLS Hungary az általa a csomagról mért adatokat eltárolja, amihez a csomagszám segítségével lehet hozzáférni.
3.4.9. A GLS kockázati körén kívül eső teljesítési akadályok a fennállásuk idejére felmentik a GLS Hungary-t azon kötelezettségek alól, amelyek teljesítése ily módon lehetetlenné válik.

4. Tudakozódás, panaszok intézése

A GLS Hungary a székhelyén Vevőszolgálatot tart fenn, mely munkanapokon 7-18 óráig működik és a csomagszámok alapján felvilágosítást ad (IOD), a csomagokról, kérésre a GLS CsomagPont részére POD-t küld. A csomagok kézbesítési információja (státusza) a csomagfelvételt követő második mun-kanaptól kezdődően a www.gls-hungary.com honlapon a csomagkeresési menüben a csomagszám alapján lehívható.

Azokra a csomagokra vonatkozó panaszokat, amelyekre a fuvardíjat a Feladó a GLS CsomagPont részére megfizette a GLS CsomagPont fogadja, gondoskodik a kivizsgálásról, a helyesbítő tevékenységek megtételéről és tájékoztatja a panasztevőt. A panaszok a kifüggesztett Vásárlók könyvébe is beírhatók.

5. A feladó egyetértése az iparszerű csomagküldés sajátosságaival

A feladó a 3. pont (különösen 3.1 pont) alatt leírt szolgáltatási terjedelmet teljes mértékben kielégítő-nek fogadja el, és lemond a további intézkedésekről, különösen a csatlakozási pontok dokumentációjára vonatkozóan.

6. A szállításból kizárt tárgyak köre

A 3. (különösen a 3.1) pontban rögzített folyamatokra tekintettel a GLS Hungary az alábbiakban felsorolt árukat értékük és/vagy összetételük miatt kizárja a szállításból. A GLS Hungary tartalmi vizsgálat nélkül, lezárt, sértetlen csomagokat vesz át fuvarozásra és azokat lezártan, tartalmi vizsgálat nélkül szolgáltatja ki a címzettnek. A GLS Hungary a csomag tartalmát nem ellenőrizni abból a szempont-ból, hogy megsértették-e az alábbi kizárási szabályokat.

6.1.    A szállításból ki vannak zárva a 40 kg-ot (export csomag esetén az 50 kg-ot) meghaladó tömegű, a 3 m-t meghaladó körméretű (körméret = 2x szélesség + hosszúság). A csomag maximális hosszaként 2 m, maximális magasságaként 0,6 m és maximális szélességként 0,8 m engedélyezett.
6.2.    A csomag értéke nem haladhatja meg az 500 000 forintot.
6.3.    A szállításból ki van zárva:

  • a nem kielégítő módon és/vagy nem a kereskedelemben szokásos módon csomagolt áruk,
  • törékeny áruk,
  • a túlsúlyos, vagy túlméretes küldemények,
  • az összepántolt csomagok, faládában feladott csomagok,
  • a romlandó, fertőző, undort keltő áruk,
  • a földi maradványok, hamvak
  • élő állatok és növények,
  • zsákos, zacskós, ömlesztett csomagolású küldemények,
  • a különleges értékű áruk, mint amilyen a pénz, a nemesfémek, a pénzértékű dokumentumok, kihúzott nyereményszelvények és hasonlók, igazgyöngyök, drágakövek, ékszerek
  • műtárgyak, előszereteti értékkel rendelkező tárgyak,
  • a hőmérsékletre érzékenyáruk,
  • a lőszerek, lőfegyverek, robbanószerek és hasonlók, ideértve a sűrített levegővel vagy széndioxiddal működő fegyvereket, a valódi fegyverrel összetéveszthető utánzatokat és azok alkatrészeit,
  • kábítószerek és pszihotróp anyagok,
  • sugárzó anyagok,
  • gyúlékony, tűzveszélyes anyagok,
  • a címzett postafiók címére vagy helyrajzi számára szóló csomagok,
  • export küldemény esetén a jövedéki termékek, szeszes ital dohányáru, 
  • a csomagoláson rasszista, obszcén, köz- vagy személyiségi jogokat sértő felirattal vagy képpel jelölt küldemény,
  • valamint az ADR (Rendelet a veszélyes áruk közúton történő szállításáról) értelmében veszélyes áruk 

6.4    A külföldi rendeltetéssel átadott csomagok esetén a felvételből ki vannak zárva ezenkívül, a jövedéki- és fogyasztási adóköteles termékek, palackozott italok és az ATA-Carnet-val kísért áruk.
6.5    Az automatikusan nem szortírozható áru (pl.: fadoboz, kanna) átvételéhez külön megállapodásra van szükség.
6.6    GLS Automatába rendelt, de a rekeszméreteket meghaladó, abba bele nem férő csomagokat a GLS Hungary a kézbesítést végző GLS Depóba szállítja, melyről a címzettet az általa megadott SMS/e-mail elérhetőségeken tájékoztatja.
6.7    GLS Hungary a 6.1-6.4. pontban rögzített kizárási szabályok ellenében feladott csomagok által okozott rongálódásért vagy veszteségért csak azzal a feltétellel vállal felelősséget, hogy a feladó a GLS Hungary-vel előzetesen az info@gls-hungary.com e-mail címen írásban közölte a csomag tartalmát és értékét, és a GLS Hungary ennek ismeretében írásban kifejezetten jóváhagyta az átvételt. A köz-reműködő, fuvarozó vagy kisegítőjének írásos hozzájárulása, valamint a csomag hallgatólagos átvétele nem jelenti a GLS Hungary fenti hozzájárulását.
6.8    Amennyiben a feladó a 6.1-6.5. pontok ellenében ad át csomagot a GLS Hungary-nek, akkor a GLS Hungary teljesen szabadon dönthet arról, hogy a feladónak elvitelre rendelkezésre bocsátja a cso-magot vagy a feladó költségére visszaszállítja, raktározza vagy átadja azt valamely másik szolgálta-tónak továbbszállításra, akinél nincsenek kizárási szabályok érvényben. Amennyiben a körülmények igazolják, a GLS Hungary jogosult az ilyen árut a feladó előzetes értesítése után a feladó költségére értékesíteni, vagy a veszély elhárítása céljából megsemmisíteni.

7. A feladó kötelezettségei

7.1 A feladó köteles minden csomagot a GLS Hungary által jóváhagyott és hiánytalanul kitöltött dokumentummal ellátni és/vagy azt mellékelni. A feladó felel a hiányosságból eredő bármilyen hiba következményeiért.

7.2 A GLS csomagcímkén az alábbiakat kell a feladónak megadnia:

Címzett rovat:

  • címzett neve
  • irányítószám, város
  • utca, házszám, emelet, ajtó
  • címzett telefonos elérhetősége (a kézbesítés megkönnyítése érdekében megadható)

Tartalom:

  • csomag tartalma
  • csomag tartalmának értéke

Feladó:

  • feladó neve
  • irányítószám, város
  • utca, házszám, emelet, ajtó
  • feladó telefonos elérhetősége (kézbesítés bármilyen akadályoztatásakor segítségkérés lehetősége érdekében megadható)

7.3. A feladó felelős a feladott áru szabályszerű és a fent vázolt szolgáltatási terjedelem fényében az igénybevételnek megfelelő külső és belső csomagolásáért oly módon, hogy a csomagolás különösen biztosítsa, hogy ne lehessen a csomag tartalmához hozzáférni anélkül, hogy az ne hagyna egyértelmű nyomot a külső csomagoláson. A GLS Hungary csomagolási irányelve útmutatást ad Önnek a kérdésben (lásd a www.gls-hungary.com oldalt).

8. Csomag, csomagcímke, csomagolás, címzés, lezárás

Az áru gondos és szakszerű csomagolása biztosítja azt, hogy a feladott csomag a gépi csomagkezelésre, rakodásra, hatékony közúti továbbításra alkalmas legyen és így az áru sérülésmentesen érkezzen meg a címre. A GLS Hungary csak a megfelelően becsomagolt, és megcímzett küldeményekért vállal felelősséget. 

A csomagok kezelése a GLS Hungary rendszerben iparszerű technológiával történik, ezért nem adhatók fel az olyan csomagok, melyek a csomagszállításban használatos iparszerű technológiával nem kezelhetők. A csomagolásnak minden esetben biztosítani kell a tartalom minőségének megóvását és épségét, valamint azt, hogy a tartalomhoz a csomagolás megsértése nélkül ne lehessen hozzáférni. A csomago-lásnál következő feltételeket kell teljesíteni:

  • Csak teljesen lezárt csomag adható fel.
  • A megfelelő csomagolás minden esetben a külső és belső csomagolás együttes meglétét jelenti, ahol a külső csomagolás 5 rétegű kartondoboz vagy azzal egyenértékű formatartó csomagolóanyag.
  • Olyan csomag, melyből hosszú, hegyes részek állnak ki, nem alkalmas a csomagszállításra.
  • A dobozokat optimálisan ki kell használni, a csomagolóanyag megfelelő mérete és minősége, valamint a teljes tér belső kitöltése megóvja az árut.
  • Különleges alakzatú, nehezen csomagolható árut a zsugorfóliázáson belül is védeni kell egyéb csomagolással.
  • A kartondobozt a feladó céges logójával ellátott ragasztószalaggal zárják le minden oldalról, amennyiben erre mód van.
  • Több csomag egy címre történő feladása esetén a különleges szolgáltatásokat jelölő matricákat minden csomagra fel kell ragasztani.
  • Utánvétel megrendelése esetén a beszedendő összeget az GLS CsomagPont Utánvét listán és a küldeményen, a GLS Hungary által rendszeresített matrica alkalmazásával, (több csomag esetén az utánvét matricát minden csomagra fel kell ragasztani és a beszedendő össze-get az egyes csomagok értékének megfelelően, kell azokon feltüntetni) teljes összegben, egyezően kell feltüntetni. Hibás, hiányos megrendelés esetén a GLS Hungary egyeztetést kísérel meg.
  • Veszélyes áru még külső jelzéssel sem adható fel.
  • Gumiabroncsok szállítása csomagolatlanul is történhet. Maximum 2 gumiabroncs alkothat egy egységet. A gumiabroncsok pántolása, egymáshoz rögzítése úgy történjen, hogy a szállítás és rakodás közben biztosítsa a gumiabroncsok összetartozását és a csomagcímke megfelelő elhelyezését.
  • A bútorlapokat 5 rétegű kartonpapírban él- és sarokvédelemmel ellátva kell becsomagolni.
  • A GLS Hungary nem vállalja a hőkezelést igénylő termékek kezelését ezért a csomagolásnak olyannak kell lennie, hogy a tartalom épségét -25 ˚C és +65 ˚C között is biztosítsa.
  • A kerékpárokat bedobozolva veszi fel a GLS. Üres dobozokat kerékpárboltokban lehet beszerezni, illetve nagy kijelzőjű LCD TV-k doboza is használható kerékpár csomagolásra. Mivel a GLS görgősoron mozgatja a termékeket, ezért ügyelni kell arra, hogy egyik alkatrésze se lógjon ki a csomagolásból, nehogy megsérüljön! (pl.: csengő, pedál)

9. Alternatív kézbesítési hely – Drop off Point

FlexDeliveryService szolgáltatás esetén, a Címzett rendelkezése alapján a kézbesítés GLS CsomagPontba is történhet. Rendelkezés hiányában a 3.4. pontban leírtak szerint történik a csomagkezelés. ShopDeliveryService esetén már első kiszállítás a GLS CsomagPontba történik.
9.1.    Azokat a csomagokat, amelyeket egy sikertelen kézbesítési kísérlet után a GLS CsomagPont üzemeltetőnek átadásra kerültek, vagy amelyek kézbesítési címe maga a GLS CsomagPont, a GLS CsomagPont üzemeltető a tárolja és adja át a Címzett részére. 

10. Alternatív kézbesítési hely – GLS Automata

10.1. FlexDeliveryService szolgáltatás esetén a Címzett rendelkezése alapján a kézbesítés GLS Automatába is történhet. Rendelkezés hiányában a 3.4. pontban leírtak szerint történik a csomagkezelés. ParcelLockerService esetén már első kiszállítás is a GLS Automatába történik.
10.2. A GLS Hungary kézbesítettnek tekinti a csomagot, ha az átvételre jogosult, vagy az ő képviseletében eljáró személy, vagy az a személy, aki az átvételre jogosult részére megküldött csomagszám és egyedi/egyszeri azonosító kód megadásával igazolja a GLS Automata felületén az átvételre való jogosultságát. 
10.4. A GLS Hungary bármikor jogosult a GLS Automatában elhelyezett csomagot onnan kivenni.
10.5. A GLS Automata bankkártya terminálján keresztül megfizetett utánvét összegek a fizetést követő munkanapon kerülnek a POS terminálon keresztül megfizetett utánvét összegeket a GLS Hungary számláján történő jóváírást követően a GLS továbbutalja a Feladónak.

11. Szállítmányozási díjak, a költségek megtérítése

11.1. A GLS CsomagPontban történő csomagfeladáskor szerződéses viszony a GLS CsomagPont és a Feladó között jön létre. A GLS CsomagPont és a feladó között meghirdetett díjak és pótdíjak vannak érvényben, amelyek a mindenkor aktuális árlistán szerepelnek. Ezek alapját az 1 köbméter = 166,67 kilogramm képezi. 
11.2. A Feladó nem érvényesítheti a GLS Hungary-vel szemben fennálló további igényeit pénzbírság, kötbér továbbterhelésének formájában, amelyet a feladó harmadik személynek köteles teljesíteni, különösen, ha ennek a harmadik személynek nem áll módjában az igényét GLS Hungary-vel szemben közvetlenül érvényesíteni.

12. Felelősség

12.1.    A GLS Hungary a fuvarozás alapfeltételeiről szóló törvényi szabályozás szerint felel. A CMR rendelkezéseit a felelősségről a határokon átlépő közúti szállítás esetén kell alkalmazni.
12.2.    A GLS Hungary felel azért az elvesztés vagy sérülés által keletkezett kárért, mialatt a csomag a GLS Hungary felügyelete alatt van a csomag bruttó tömegének minden kilogrammja után 8,33 Nemzetközi Valutaalap SDR (különleges lehívási jog) összegben. A GLS Hungary nem felel az olyan következményes károkért, mint pl. a tisztán gazdasági veszteség, vagy elmaradt haszon. 
12.3.    A GLS CsomagPont üzemeltető felel azokért a károkért, amelyek az ő felügyelete alatt keletkeztek, a csomag átvételétől a jogosult átvevőnek vagy a GLS Hungary futárának történő átadás időpontjáig.
12.4.    A GLS Hungary felel a GLS Automatába történő igazolt csomagelhelyezéstől az automatából történő igazolt csomagfelvételig. Igazolt elhelyezésnek és igazolt felvételnek minősül, ha a rekeszajtó záródik, és ehhez kapcsolódóan a GLS rendszerében a megfelelő státusz rögzítődik, címzett/feladó email/sms értesítőt megkapja.

13. Biztosítás

13.1.    Azokban az esetekben, amelyekben a feladó nem kötött szállítási biztosítást és a fuvardíjat megfizette, a GLS Hungary lemond a 11.2. pont szerinti felelősségkorlátozásról, és megtéríti a feladott áru értékét legfeljebb:

  • a nettó beszerzési ár, illetve
  • használt árunál a napi érték, illetve
  • árverés alkalmával eladott árunál az árverésen elért ár mértékéig attól függően, hogy az egyes esetekben melyik ár a legalacsonyabb, 
  • csomagonként azonban legfeljebb 50 000 Ft/csomag mértékig.

A Feladó és biztosítója között megállapodott visszatartás csak akkor alapozza meg a GLS Hungary megfelelő joglemondását, ha arról írásban kifejezetten megállapodtak.

13.2.    A feladó nem jogosult a GLS Hungary hozzájárulása nélkül átengedményezni vagy elzálogosítani a biztosítási követelést.

14. Elévülés

A feladást követő 15. naptól számított egy év elteltével elévülnek a GLS Hungary-vel szemben bármilyen jogalap alapján fennálló igények. 

15. Írásbeliség

Mellék és kiegészítő megállapodások illetve a megállapodástól való eltérés kizárólag írásos formában érvényesek.

16. Részleges hatály / bírósági területi illetékessége

16.1. Amennyiben ezen Általános Üzleti Feltételek valamely rendelkezése hatálytalan lenne, vagy azzá válna, akkor ez nem érinti a többi rendelkezés hatályát. A hatálytalan rendelkezés helyébe olyat kell léptetni, amely gazdasági céljával a lehető legközelebb áll ahhoz.

16.2. A bírósági illetékesség helye a területileg illetékes Bíróság.

Az Általános Üzleti Feltételekben szereplő fogalmak meghatározása

IOD - elektronikus, vagy szóbeli információ a csomagkézbesítésről

POD - a csomag átadását igazoló írásos igazolás,

Rollkarte - a GLS által használt, csomagszámonként kiállított fuvarokmány, melyen az átvevő a csomag átvételét igazolja, a POD az aláírt Rollkarte kivonata, másolatban

Feladó - a csomag feladója, a GLS CsomagPont ügyfele, vagy a GLS magánszemélyes feladásokra üzemeltetett portáljának regiszt-rált felhasználója, a mindenkori költségviselő

A magánszemélyes feladásokra üzemeltetett portál elérhető az alábbi webcímeken:

    www.gls-group.eu
    www.gls-hungary.com
    www.GLS Automata.hu
    www.csomag.hu

Jelen Általános Üzleti Feltételek GLS CsomagPont ügyfelekre és GLS Magánszemélyes feladásaira vonatkozóan, érvényes 2015. augusztus 1-jétől. 

Jelen Általános Üzleti Feltételeket és a GLS CsomagPontok, és Magánszemélyes feladások érvényes díjtételeit a GLS Hungary a www.gls-hungary.com honlapon közzéteszi. A Feladó a GLS CsomagPont Átvételi elismervény / GLS átvételi elismervény aláírásával tudomásul veszi az Általános Üzleti Felté-telekben foglaltakat.